Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Překladač

Překlad (translations)

Czech Dutch English German Italian Polish Ukrainian Vietnamese

Mapový portál

ZDE

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Návštěvnost stránek

Návštěvnost:

ONLINE: 4
DNES: 273
TÝDEN: 2153
CELKEM: 259835

Aktuální počasí

Počasí dnes:

8. 12. 2016

obl

Bude polojasno až oblačno, přechodně až zataženo. Ráno ojediněle mlhy. Denní teploty 4 až 8°C, na V a SV kolem 0 až 4°C. Noční teploty 3 až -1°C.

Přehrát/Zastavit Další

Obsah

Plánovaná sběrná komunikace mezi budoucí křižovatkou beranka na dálnici D11 a prostorem mezi Šestajovicemi a Klánovicemi s napojením na Slavětínskou ulici je plánována v návaznosti na stavbu křižovatky Beranka je nyní pracovně nazývána Klánovická spojka.  Měla by vytvořit sběrnou extravilánovou komunikaci, která umožní pro stávající i plánovanou zástavbu plynulé napojení na D11. 

Se záměrem této stavby jsou spojovány určité obavy, zda se do budoucna nestane nouzovou formou části východního okruhu kolem Prahy, spolu se zátěží tranzitní dopravou. Jediným způsobem, jak tato rizika přesně zjistit je modelování budoucího zatížení silniční sítě. Proto zde prezentujeme několik variant dopravního zatížení východního okraje Prahy zpracované fy. Cityplan. jejich porovnáním lze velmi přesně stanovit budoucí změny v zatížení stávající i plánované silniční síti.

Varianty existence jendotlivých silničních staveb v roce 2020 (při stávající zástavbě):

    B1 .....  nulová varianta

    B2 .....  existence samotné Klánovické spojky

    B3 .....  existence Klánovické spojky + přeložky II/101 kolem Úval a Jiren

    A1 .....  existence přeložky silnice I/12 a SOKP stavby 511

    A2 .....  existence Klánovické spojky + přeložky silnice I/12 a SOKP stavby 511

    A3 .....  existece Klánovické spojky, přeložky I/12, II/101 a SOKP stavby 511

Výsledkem modelování je zjištění, že budoucí dopravní zatížení Klánovické spojky není nijak citlivé na existenci budoucí přeložky II/101. Naopak je citlivé na existenci kombinace přeložky I/12 + stavby SOKP 511.  V případě nejhorší varianty B2 je Klánovická spojka v roce 2020 zatížena cca intenzitou 3 800 vozidel/24 hodin. Naopak ve variantách A je to 2 900 vozidel/24 hodin.  Tyto hodnoty se přímo nepromítají do zatížení ulice Slavětínské. Zde by měla intenzita dopravy spíše poklesnout.

Větší množství informací ale samozřejmě získáte porovnáváním pentlogramů.

3.2015  ing. Karel Horníček

B1

B2

B3

A1

A2

A3

Středočeský kraj s Prahou postaví napojení Klánovic a Šestajovic na dálnici D11. Shodli se na tom 15.7.2015 náměstek primátorky Petr Dolínek, středočeský hejtman Miloš Petera a starostka Horních Počernic Hana Moravcová. Pomůže to i Horním Počernicím, protože právě přes ně jezdí část řidičů v době špiček do Prahy.

Do konce července má vzniknout třístranná dohoda mezi Středočeským krajem, Prahou a Ředitelstvím silnic a dálnic o spolupráci na projektu. Dohodu musí schválit zastupitelstva obou krajů. Finance by měly přijít z EU, přesněji z programu Integrovaných teritoriálních investic ITI.

Dohoda mezi kraji je realizována v rámci vzájemné dohody, která předpokládá vytvoření tzv. Pražské metropolitní oblasti PMO), jež zahrnuje jak pražská tak středočeská území. Koncepci připravuje Institut plánování a rozvoje Praha.

Po podepsání dohody s ŘSD  začne příprava projektu a to studií proveditelnosti, která prověří např. možnost výkupu pozemků pod budoucí komunikací. Hejtman Středočeského kraje uvedl, že pokud půjde vše hladce, mohla by být tato komunikace hotová v roce 2020.

Pozn.  Do 13.10. 2015 zatím k žádné dohodě nedošlo. Investorem spojky mezi MÚK Beranka a napojením mezi Klánovicemi a Śetajovicemi bude Středočeský kraj.