Zprávy z úřadu
Participativní projekt Ideální Klánovice
Zahajujeme projekt zapojení občanů do rozhodování nazvaný Ideální Klánovice.
Proč? Protože jsme toho názoru, že Klánovice by svou budoucnost neměly nechat v rukou osudu a soukromých developerů, ale měly by ji naplánovat místní obyvatelé ve spolupráci s radnicí.
Pravda je, že Klánovice jsou „pouze“ městská část Prahy, ne samostatná obec jako Šestajovice, Jirny nebo Úvaly. Nemáme územní rozvoj zcela ve svých rukou, větší část regulací pro naše území je v rukou celopražských zastupitelů, radních a úředníků.
Přesto naše vize mohou přispět k tomu, aby rekonstrukce i novostavby měly takový charakter, který nám bude dělat radost, aby doprava v obci nebyla pro zlost a abychom dokázali projednat s místními rezidenty veřejné stavby jako školky, školy, hřiště nebo zařízení pro seniory.
Koronavirus bohužel zasáhl i zpracovatelský tým CCEA MOBA, a proto se uvedení participace posunulo až na další měsíc. V příštím čísle vám představíme Yvette Vašourkovou a Igora Kovačeviće (v roce 2016 nominováni v soutěži Architekt roku) i to, co nás v rámci projektu čeká. Budoucnost Ideálních Klánovic je ve vašich rukou.
Přestupní bod v Klánovicích
Zadání prací na projektu Přestupní bod Pražské integrované dopravy Klánovice jsme domluvili s náměstkem primátora Petrem Hlaváčkem.
Prostor u klánovického nádraží prošel před lety částečnou obnovou při rekonstrukci trati a nádraží, ale vše zůstalo jen v půli cesty. Veřejný prostor mimo nádraží je tu nehezký, asfaltové povrchy v mizerném stavu, autobusy zastavují u bariérových zastávek.
Zároveň se tu připravují velké investice, které bychom rádi ovlivnili. Které to jsou? Praha bude muset do pár let zrekonstruovat most přes trať, zřejmě i s křižovatkou u zastávky Smiřická. Správa železnic pak pravděpodobně bude prodlužovat nástupiště kvůli tomu, že na naší trati začnou jezdit delší vlaky. Zároveň Praha usiluje o to, aby zastávky MHD byly pohodlné, bezbariérové a hezké.
Cílem klánovického projektu bude jednak navrhnout a v etapách uskutečnit přestavbu přednádražního prostoru tak, aby byl hezký a funkční, jednak půjde o vzorový projekt, jak by podobný přestupní bod Pražské integrované dopravy měl vypadat. Čekají nás hezké věci, zůstaňte naladěni na tento informační kanál!
Návrh změn dopravního značení
V klánovických ulicích je někde tolik dopravních značek, že připomínají spíše dopravní hřiště.
Také jste si toho všimli? Je to nepřehledné a zároveň nebezpečné, protože v takovém místě řidiči často zapomínají na obecná pravidla provozu, jako je přednost zprava.
Radnice proto zadala u dopravního projektanta Ing. Květoslava Syrového studii, která navrhne revizi dopravního značení. Cílem je ušetřit značky, sjednotit a zpřehlednit dopravní režimy, zlepšit legální průjezdnost ulic pro cyklisty, navrhnout opatření proti rychlé jízdě v obytných zónách, připravit realizaci tzv. školní ulice u Masarykovy základní školy a udělat vše pro plynulost a bezpečnost veřejné dopravy.
I tým pana projektanta byl dočasně paralyzován koronavirem, proto bližší informace budou v příštím čísle.
Petr Vilgus, tajemník úřadu
Datum vložení:
21. 4. 2021 20:00
Datum poslední aktualizace: 21. 4. 2021 21:15
Datum poslední aktualizace: 21. 4. 2021 21:15